RUTIN AFIQ SETIAP PAGI (ISNIN-JUMAAT)

Tuesday, December 30, 2008

Antara jam 5.30pg - 6.30 pagi ialah masa untuk budak kecik ni bangun tdo..mmg dia bangun awal setiap pagi..x pernah afiq bangun tdo lebih dr pukul 7 pagi..tapi mmg elok pun..boleh tolong mama & ayah bangun awal untuk solat subuh..kira afiq ni jadi jam loceng la ni..hehehe
Macam biasa..working days..mama & ayah akan bersiap untuk pergi keje..selalunya dalam kul 6.50pq ayom mesti da complete pakai tudung sume la untuk layan budak kecik ni pulok..tukarkan pampers dia..basuh botol susu dia..waktu mcm ni ayah mmg da pergi keje..sebab ayah masuk keje kul 7 pagi..si afiq ni kadang2 kan..kalu ayom lewat sikit..lebih kurang terhegeh2 la wat keje..dia mengamuk tau..sbb dia da tau rutin harian dia..dia sudah tau bila tiba masa untuk dia kuar..ape yg dia perlu buat..klu mama buat x tau je..atau x layan dia..mesti dia mengamuk nangis2 nak kuar..sabo je la..gambo kat bawah ni muka baru nak start enjin la ni..nak nangis....ikut je mama ke hulu ke hilir..tarik2 baju mama..ye la..mama siap ni...hehehe..
Perkara pertama yang ayom selalu buat kat afiq ialah pakaikan afiq beg..kat beg tu selalunya ada roti ker..biskut ke..untuk afiq ni mengunyah2..lepas tu ayom akan suruh afiq pergi kat almari untuk amik kasut yg selalu dia pakai pergi umah nenek..afiq ni belum pandai cakap betul2 lagi..tapi bagi dia kalau kasut tu dia sebut "kah"..mula2 kitorang pelik gak..ape la yang "kah..kah" tu..rupanya kasut la..hm..dia da pandai bukak almari kasut dia sendiri..siap tau pintu yg mana satu lagi tu..hehehe..afiq..afiq..
lepas tu dia akan amik je kasut yg mana dia nak..mama kena la bagi tau kasut yg mane satu..baru dia amik..tgk tu..beriya-iya je budak ni..budak baru setahun 2 bulan ni la..berlagok mcm orang besar je..hehe
pas tu dia pas la kasut tu kat mama suruh mama pakaikan...
Budak ni klu nak pakai kasut, mama mesti suruh dia duduk kat sofa..senang sikit nak pakaikan kasut...kenapa muka aku buwuk tu???gelapnya dunia...
bila mama da siap pakaikan kasut..suruh je dia turun..automatik..laju je dia turun dengan bangganya..
dan..terus meluru ke pintu suruh mama bukak la konon..klu mama lambat bukak..dia bising..
bila siap da semua..da kunci pintu,..dia terus je jalan..x pusing belakang lansung..mama terpaksa la kejar kadang2 tu... sbb dekat ngan tangga..walaupun dua tingkat je..takut jugak oooo...
hm...ok..da masuk dlm kete..jam sudah menunjukkan pukul 7.10pg....masa untuk bertolak pegi umah nenek kesayangan afiq..perjalanan amik masa lebih kurang 5 minit je..dalam masa 5 minit tu..jom tengok reaksi muka afiq yg poyo ni..hahaha..ni la rutin pagi afiq setiap pagi...hehe...


6 comments:

eeramaya said...

SALAM PERKENALAN DARI SAYA JUGAK.. ;)

aNnA_jaN said...

salam singgah kembali...

my qaseh said...

Salam perkenalan dari sya..mekasih coz sudi terjah blog sya yea..

Mama Mya said...

semakin manyak perkembangan afiq.. semoga afiq membesar bagai johan n menjadi anak yg soleh

psstt komen akak elok kan hehehe.. tidak menyakitkan hati kan muahahaha

~~ciklinn~~ said...

ha dah ada ruang komen....

dah besar afiq..segak berbeg dah ha....

Puan Suhana said...

pandai afiq....

 
SWEET MEMORY TO REMEMBER.. - by Templates para novo blogger